• Klasa IV a 2020-2021

Krzysztof Ostrowski

CO ROBIMY RAZEM:

...

Zwiedzamy Kraków. 22 czerwca pojechaliśmy na naszą drugą w tym roku wycieczkę. Tym razem obyło się bez przygód i dotarliśmy sprawnie pod wzgórze wawelskie. Pani przygotowała dla nas grę miejską. Podzieliliśmy się na zespoły i rozwiązywaliśmy zadania na Wawelu i na Rynku. Zadania były trudne, zwłaszcza, że nie wolno było korzystać z Internetu. Na szczęście w pobliżu spotkaliśmy sporo życzliwych i pomocnych przewodników. Potem były jeszcze stragany z pamiątkami (nie szkodzi, że mieszkamy w Krakowie, pamiątkę zawsze trzeba kupić!) i lody. Zdecydowanie lubimy takie wycieczki!

Wracamy do szkoły! Hura! I od razu jedziemy na wycieczkę! 1 czerwca wybraliśmy się do Lasów Tynieckich. Poniżej można przeczytać surową recenzję wycieczki, napisaną przez naszego kolegę z klasy:

"Na początek poszliśmy na przystanek przy szkole. Przyjechał autobus i się nie zatrzymał. Każdy się zdziwił i było już za późno, kiedy zorientowaliśmy się, że on się zatrzymuje na przystanku obok. Potem szliśmy na nogach i za bardzo mi się to nie podobało, chyba tak samo jak większości klasy. Ale cóż było robić? Kto by nie chciał iść pieszo 6 km, żeby zobaczyć drogę, kamienie i drzewa! A przy tej drodze mieliśmy tylko jedną trzydziestosekundową przerwę! i gdy wreszcie wsiedliśmy do autobusu, jechaliśmy tylko trzy przystanki. Tak w sekrecie, to mógłbym w tym autobusie zostać na noc. Ale oprócz tego chodzenia na nogach przez dwie godziny (bo oczywiście przynajmniej raz zabłądziliśmy, to nasza tradycja), to było fajnie. Mieliśmy fajne gry i piknik. Gdy już wracaliśmy, to schodzilśmy ze stromej góry i  trochę się bałem o własne życie. Mama Sebastiana powiedziała, żebym się w takim razie sturlał, ale potem okazało się, że to był żart. Rzeczywiście, to nie byłby dobry pomysł. Muszę przyznać, że wycieczka podobała mi się, pomijając chodzenie pieszo 6 km. Kiedy wróciłem do domu, myślałem, że padnę. Sprawdziłem aplikację w telefonie: na wycieczce zrobiliśmy 37 150 kroków! Na następną wycieczkę to ja jadę najprędzej autokarem do spa."

...

Uczymy się o mózgu i o tym jak się efektywnie uczyć. 12 maja wzięliśmy udział w wykładzie online, prowadzonym przez dr Wojciecha Glaca, neurobiologa z Uniwersytetu Gdańskiego. Pan doktor bardzo ciekawie i obrazowo opowiadał o pracy mózgu, odpowiadał też na pytania słuchaczy.

Bierzemy udział w projekcie "Przedsiębiorczość. Jak zrealizować pomysł?"

Projekt jest przygotowany przez fundację Uniwersytet Dzieci przy współpracy z Narodowym Bankiem Polskim.

...

Obchodzimy Tłusty Czwartek. Oprócz tradycyjnego objadania się pączkami, postanowiliśmy uczcić ten dzień bardziej kreatywnie, ogłaszając klasowy konkurs na odę do pączka. Wygrała jednogłośnie (czyli głosem naszej pani) praca Krzyśka i Tomka Sikory:

Pomagamy zwierzętom! Nasza klasa wzięła udział w szkolnej akcji "Gwiazdka dla Zwierząt" - dołączyliśmy do zbiórki karmy dla krakowskiego schroniska.

Świętujemy! W tym roku wigilia klasowa odbyła się za pośrednictwem aplikacji Teams. Wspólnie śpiewaliśmy kolędy, jedliśmy ciasteczka i składaliśmy sobie życzenia. Wymieniliśmy się też prezentami: w tym roku były to własnoręcznie robione kartki świąteczne w wersji elektronicznej.

...

Obchodzimy Dzień Chłopaka! Dziewczyny zorganizowały fantastyczną imprezkę. Wspólnie zajadaliśmy się pysznymi wypiekami i tańczyliśmy do "Gangnam Style". Chłopcy dostali prezenty: kostki Rubika i lizaki w kształcie smoczków. Jedne i drugie bardzo przypadły im do gustu! Zabawa była świetna, a teraz dziewczyny czekają na rewanż w marcu :)

Poznajemy swoje mocne strony podczas lekcji wychowawczej "Moje supermoce".