• Klasa V B

WITAMY NA STRONIE KLASY 5b

„Tak uczy się dziecko. To jego droga. Uczy się wszystkiego niejako bezwiednie (…)

krocząc ścieżkami radości i miłości”.

Maria Montessori

GRUDZIEŃ 2023

Wigilia w naszej klasie

Paczki i kartki świąteczne dla podopiecznych szpitala (DPS Babińskiego)

LISTOPAD 2023

Opera Krakowska i zwiedzanie Krakowa

20 listopada Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

- uczniowie klasy Vb - jako nauczyciele j. polskiego

Zabawa andrzejkowa

PAŹDZIERNIK 2023

Dzień Krajobrazu i wizyta w Teatrze Bagatela

Krzysztof Czyżewski nie bez racji pisał, iż: "krajobraz budzi tęsknotę za tym, co nieobjęte, niewidzialne, niedosiężne...." W dniu 20 października klasa Vb, wybrała się na przepełnione surrealistycznym dowcipem opowiastki z morałem, aż na ulicę Sarego 7. Zachęcamy wszystkich, aby spacer po okolicy zaprowadził Was właśnie do Teatru, czyli do miejsca, w którym można się wyciszyć i odpocząć. Miejsca, które skłoni Was do przemyśleń, refleksji, wzruszeń, ale również śmiechu. Miejsca, w którym jednocześnie możecie zaśmiać się
          i zapłakać nad swoim losem...

WRZESIEŃ 2023

Nasza sala

Nasza praca w ramach projektu "Ogród z klasą"

2022/23

1. Spektakl „Ania z Zielonego Wzgórza” oraz spacer po Krakowie. Pierwsze wspólne wyjście jako klasa 4B odbyło się 7 listopada. Pojechaliśmy do Kina Kijów na spektakl „Ania z Zielonego Wzgórza” a następnie przeszliśmy się spacerem po Plantach i krakowskim Rynku.

2. Zabawa andrzejkowa. Zabawa andrzejkowa to był czas na tańce i prezentację kreatywnych przebrań.

29 listopada 2022.

3. Jesienne prace w klasowym ogródku. 15 listopada przyszedł czas na pierwsze prace w naszym klasowym ogródku. Dzięki zaangażowaniu rodziców, szczególnie pani Moniki Zimowskiej-Tarapaty i pana Tarapaty na wskazanym miejscu osadzona została podwyższana grządka. Mogliśmy w niej posadzić cebulki krokusów i tulipanów.

4. Mikołajkowe wyjście na film „Świąteczny cud”. 6 grudnia w ramach mikołajek pojechaliśmy do Kinokawiarni Kika na film „Świąteczny cud”. W kameralnej atmosferze obejrzeliśmy dzieło, które skłoniło nas do ożywionych dyskusji na temat świąt Bożego Narodzenia, zwyczaju obdarowywania się prezentami oraz naszych relacji z innymi. Ten wspaniały czas mogliśmy spędzić w ten sposób dzięki zaangażowaniu pani Anny Hankiewicz.

5. Dekorowane choinki przed świętami Bożego Narodzenia. Przed świętami Bożego Narodzenia postanowiliśmy w naszej klasie udekorować choinkę. Na niewielkim drzewku każdy uczeń zawiązał swoją czerwoną wstążeczkę.

13 grudnia 2022.

6. Klasowa wigilijka. 22 grudnia 2022 roku spotkaliśmy na klasowej wigilijce. Podzieliliśmy się opłatkiem i zjedliśmy pyszne ciasta. Była to też dobra okazja, by wyjaśnić uczniom z Ukrainy, jak wyglądają święta Bożego Narodzenia w większości polskich domów i co znaczą poszczególne rzeczy np. opłatek.

Po tym słodkim i przyjemnym spotkaniu mogliśmy się już cieszyć czasem wolnym od obowiązków szkolnych.

7. Wyjście na spektakl „Piotruś Pan. W cieniu dorosłości” w Teatrze Ludowym. Wiosną mieliśmy zaplanowana liczne kulturalne atrakcje - pierwszą z nich było wyjście do Teatru Ludowego na spektakl „Piotruś Pan. W cieniu dorosłości”. O wyznaczonej godzinie stawiliśmy się na krakowskim Rynku, ponieważ spektakl grany był na Scenie pod Ratuszem. Opowieść zaprezentowana na deskach teatru nawiązywała do książki J.M. Barriego, ale bardzo widoczne były także odniesienia do współczesności. Treści skłaniały do refleksji na temat współczesnego wizerunku dziewczynek/kobiet czy piratów, a także ochrony środowiska naturalnego. Taka wspaniała wycieczka nie odbyłaby się gdyby nie zaangażowanie pani Magdaleny Karim. 23 marca 2023.

8. Spacer po Krakowie śladami jedzenia oraz wizyta w żywym Muzeum Obwarzanka. Kraków jest wspaniałym miastem, które można odkrywać na wiele sposobów. Można po nim jeździć samochodem, rowerem czy tramwajem, ale można też spacerować. 13 kwietnia wybraliśmy się zatem na spacer po Krakowie śladami jedzenia. Wspaniały przewodnik - pan Szymon Krawczak - opowiadał na o uczcie u Wierzynka, czekoladzie Wedla i kanapkach u Hawełka. W najstarszej restauracji McDonald’s w Krakowie nie tylko napełniliśmy puste brzuchy, ale dowiedzieliśmy się też wielu niezwykłych rzeczy o sieci tych fast foodów.

Zamknięciem naszej wycieczki była wizyta w Żywym Muzeum Obwarzanka. Tam każdy z nas przygotował swojego obwarzanka i dowiedział się czemu nie możemy go nazywać preclem.

9. Wyjście na film „Szczęście Mikołajka”. Przezabawne opowieści o Mikołajku zna każdy czwartoklasista, a film „Szczęście Mikołajka” pozwolił nam poznać życie jego twórców. Czasem śmieszna, czasem refleksyjna opowieść przykuła naszą uwagę, choć ciepły popcorn i zimne napoje też o nią walczyły. W czasie tego wyjścia do kina postawiliśmy na jedno i drugie: naukę oraz miło spędzony czas. 14 kwietnia 2023.

10. Wyjście do Teatru Groteska na spektakl „Piękna i Bestia”. Trzecie tegoroczne wyjście do teatru zawiodło nas do Teatru Groteska na opowieść o „Pięknej i Bestii”. Ta znana od wieków baśń została w mistrzowski sposób przeniesiona na deski teatru. Kostiumy, szczególnie ogromne maski, muzyka oraz efekty specjalne sprawiały niesamowite wrażenie. Za tak wspaniałą ucztę teatralną znów byliśmy wdzięczni pani Magdalenie Karim. 5 maja 2023.

11. Wiosenne prace w klasowym ogródku. Do wiosennych prac w naszym ogródku przygotowaliśmy się bardzo rzetelnie. Przeprowadziliśmy głosowanie, co chcemy w nim zasadzić, a dzięki pomocy rodziców zakupiliśmy nie tylko potrzebne kwiaty, a także sadzonki warzyw i owoców, ale również specjalne tabliczki, dzięki którym mogliśmy wszystko opisać. Posadziliśmy surfinie, dynie, truskawki, ale także sałaty i ziemniaki. 26 maja 2023.

12. Włoskie stoisko w trakcie Peryferiady. W trakcie losowania kraju na kiermasz smaków świata podczas tegorocznej Peryferiady wylosowaliśmy Włochy. Dlatego na naszym stoisku znaleźć można było przepyszne desery: panna cottę oraz tiramisu, pizzeriki, grissini i ciekawostki o włoskiej kuchni. Każdy kto spróbował pyszności z naszego stoiska chwalił ich niezwykły smak. Wyrazy uznania należą się tu rodzicom uczniów, którzy wykorzystali wszystkie swoje kulinarne talenty, aby przygotować takie pyszności.

3 czerwca 2023.

13. Wycieczka do wąwozu Homole i Szczawnicy. W czerwcu czekał nas maraton wycieczek. Pierwsza z nich wymagała odrobiny kondycji, ponieważ pojechaliśmy spacerować w Wąwozie Homole. Niezwykły spacer wśród zieleni zakończyliśmy zjedzeniem pysznych kiełbasek i możliwością podziwiania pięknych widoków. Druga część wycieczki poświęcona była z kolei zwiedzaniu uzdrowiska Szczawnica i tę część zakończyło szaleństwo zakupowe. Każdy tuż przed odjazdem mógł kupić piękne pamiątki.

16 czerwca 2023.

14. Rejs statkiem po Wiśle. W roku szkolnym 2022/2023 po Krakowie już spacerowaliśmy, a tym razem wybraliśmy się na rejs statkiem po Wiśle połączony z zabawami opartymi na krakowskich legendach. W bardzo upalny dzień z perspektywy rzeki podziwialiśmy uroki zabytków Krakowa i słuchaliśmy jak to było w dawnych czasach.

15. Wizyta w Bajce Pana Kleksa. Ostatnią wycieczką tuż przed zakończeniem roku szkolnego był wyjazd do Bajki Pana Kleksa w Katowicach. To multimedialne centrum zabawy oparte na opowieści Jana Brzechwy. Szukaliśmy trzech zgubionych rzeczy, odwiedziliśmy psi raj, kosmos i wodne królestwo królowej Aby. Posadziliśmy też własne roślinki podczas warsztatów ekologicznych. W czasie kilku godzin wizyty w Bajce Pana Kleksa nie nudziliśmy się ani przez chwilę. 21 czerwca 2023.