• Klasa IV A

KLASA 4a

Rok szkolny 2018/2019

Witamy na stronie klasy 4a!

Uczniowie:

A. Roksana, B. Wiktor, Ch. Pola, G. Szymon, H. Natalia, J. Oliwia,  K. Krzysztof,
        L. Anna, M. Oskar, M. Weronika, P. Gabriela, R. Rafał, S. Kacper, S. Karolina,
        S. Oliwia, S. Maja, S. Patryk, W. Nadia, W. Magdalena,  Z. Kalina.

Wychowawczyni: Joanna Katarzyna Guzik

1. Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2018/2019
        (03.09.2018 r.)

Gruszki i jabłka w sadzie dojrzały,

liście na drzewach pozłaca jesień.
        Bociany od nas już odleciały,

wrzosy zakwitły, bo to już jesień!

Żegnajcie, letnie przygody.

Czas już powracać do domu(...).

Już wrzesień idzie przez łąki

i wrzosem liliowo kwitnie.

Witaj nam, szkoło radosna,

grająca dzwonkiem co rano!

Dzień dobry, szkoło wesoła.

Lesie i łąko, dobranoc.

Drodzy Uczniowie, z okazji rozpoczynającego się roku szkolnego życzę Wam, by zdobywanie wiedzy było dla Was fascynującą przygodą, rozwojem własnych uzdolnień i zainteresowań. Niech każdy dzień wzbogaca Was w wiedzę i nowe doświadczenia, niech szkoła stanie się miejscem wielu radości i wspaniałych przyjaźni!
                Rodzicom życzę, aby z dumą patrzyli na swe pociechy i wytrwale wspierali ich talenty i zainteresowania.

Wychowawczyni – J.K. Guzik

2. Zebranie z Rodzicami (11.09.2018 r.)

11 września 2018 r. odbyło się pierwsze zebranie z Rodzicami. Spotkanie przebiegało według następującego planu:

1. Powitanie Rodziców.
        2. Przedstawienie pierwszych spostrzeżeń i uwag na temat zespołu klasowego.
        3. Przedstawienie samorządu klasowego:

• Przewodnicząca: Maja S.
          • Zastępca: Anna L.
          • Skarbnik: Pola Ch.

4. Zebranie oświadczeń dot. wykorzystywania wizerunku dziecka.
        5. Przedstawienie kalendarza roku szkolnego i harmonogramu zebrań
          z Rodzicami.
        6. Przedstawienie Planu profilaktyczno-wychowawczego klasy oraz propozycji wyjść i wycieczek w roku szkolnym 2018/2019.
        7. Omówienie kryteriów oceny zachowania.
        8. Przedstawienie wymagań edukacyjnych z poszczególnych przedmiotów.
        9. Przekazanie informacji o koncertach w Domu Kultury (19.10.2018, 01.02.2019).
        10. Wybranie klasowej Rady Rodziców:

• Przewodnicząca: p. Zielniok
          • Zastępca: p. Chmielewska
          • Skarbnik: p. Germańska

Serdecznie dziękuję Paniom za zaangażowanie i podjętą współpracę!

1. Przeprowadzenie ankiety dotyczącej pedagogizacji.
        2. Przekazanie informacji dot. zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego i innych przedmiotów.
        3.  Omówienie spraw bieżących klasy.
        4. Rozmowy indywidualne.

Szanowni Rodzice, bardzo dziękuję Wam za wzorową frekwencję na zebraniu, a także za serdeczne przyjęcie mnie jako wychowawcy klasy 4a oraz miłą atmosferę podczas naszego spotkania.

J.K. Guzik

3. Wycieczka w Góry Świętokrzyskie

Korzystając z uroków polskiej złotej jesieni oraz słonecznej pogody, dnia 11 października 2018 r.,  nasza klasa wraz z rówieśnikami z klasy 4b pojechała na jednodniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Za główną atrakcję wyjazdu przyjęliśmy zwiedzenie Jaskini Raj – jednej
        z najbardziej znanych atrakcji turystycznych Gór Świętokrzyskich i jedną z najpiękniejszych jaskiń krasowych naszego kraju. Istotnie, jaskinia zachwyciła nas swoim bogactwem i
        różnorodnością form naciekowych, podziwialiśmy m.in. skupiska stalaktytów o unikatowym na skalę światową zagęszczeniu. Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy w pawilonie, gdzie z zaciekawieniem obejrzeliśmy wystawę muzealną, która wprowadziła nas w świat  człowieka neandertalskiego, zamieszkującego jaskinię ok. 50.000 lat temu. Oglądaliśmy także szczątki prehistorycznych zwierząt - mamuta, nosorożca włochatego czy niedźwiedzia jaskiniowego.

Kolejnym punktem na mapie naszej wędrówki było zwiedzenie zabytkowej „Niemczówki” – renesansowej kamienicy wybudowanej w 1570 roku. Obejrzeliśmy tu film o historii Chęcin, a pani przewodnik przedstawiła nam wiele ciekawostek na temat ziemi chęcińskiej oraz regionu świętokrzyskiego. W podziemiach kamienicy znajduje się galeria, w której prezentowane są tematyczne wystawy malarstwa i fotografii. Naszą szczególną uwagę zwróciła wystawa fotograficzna, upamiętniająca fakt, iż w latach 60-tych XX w.w okolicach zamku w Chęcinach kręcono film pt. „Pan Wołodyjowski", w reżyserii Jerzego Hoffmana.

Z „Niemczówki” ruszyliśmy w kierunku Zamku Królewskiego w Chęcinach, który usytuowany jest na grzbiecie skalistego wzgórza. Wspinając się po kamiennych schodach, podziwialiśmy panoramę Chęcin, która zachwyciła nas swym niepowtarzalnym urokiem,a wszystko to za sprawą okalających wzgórze, mieniących się jesiennymi barwami koron drzew. Na dziedzińcu pan przewodnik przybliżył nam historię twierdzy.
        Z uwagą słuchaliśmy legend o pozostawionych w pośpiechu przez królową Bonę i ukrytych w podziemnych lochach skarbach oraz
        o pojawiającym się wieczorową porą i cwałującym po wzgórzu zamkowym rycerzu na czarnym koniu.  Zwiedziliśmy teren zamku, weszliśmy także na basztę z punktem widokowym. Największymi atrakcjami tego miejsca okazały się: możliwość przymierzania elementów zbroi rycerskich, zakuwanie w dyby, strzelanie z łuku,  wystawa broni drzewcowej z tarczami herbowymi. Na terenie zamku znajdują się stoiska
        z pamiątkami regionalnymi – i tu nie mogło nas zabraknąć.

Ostatnim punktem naszej wycieczki było ognisko połączone z pieczeniem kiełbasek, dlatego zeszliśmy malowniczym grzbietem chęcińskim
        w kierunku przygotowanego dla nas obozowiska. Przyszedł czas na gry i zabawy na świeżym powietrzu – chłopcy rozegrali turniej piłki nożnej. Dogasające ognisko dało nam znak, że nasza klasowa wycieczka dobiega końca.

Zmęczeni, ale zadowoleni wyruszyliśmy w drogę powrotną do Krakowa, zabierając z Chęcin nie tylko pamiątki czy zdjęcia, ale  przede wszystkim  niezapomniane wspomnienia.

4. Uroczysty apel z okazji święta Komisji Edukacji Narodowej
        oraz ślubowania uczniów klas pierwszych

(12 października)

12 października w murach naszej szkoły uroczyście obchodziliśmy dwa wydarzenia – święto Komisji Edukacji Narodowej, a także ślubowanie uczniów klas pierwszych. Był to niezwykle ważny dzień dla pierwszoklasistów, ich rodziców i wychowawców. Cieszymy się, że nasze koleżanki (Pola i Kalina) miały możliwość włączenia się w przygotowanie tej uroczystości.

5.  Koncert umuzykalniający w Osiedlowym Domu Kultury Skotniki -

Droga do Niepodległości (28.09 2018r.)

6.Wycieczka do Centrum Jana Pawła II (24 października 2018 r.)

Dziś uczniowie naszej klasy mieli okazję zwiedzić Centrum Jana Pawła II „Nie lękajcie się!” w Łagiewnikach. Wystawa, którą obejrzeliśmy, obejmowała rzeczy osobiste św. Jana Pawła II, a także bogatą kolekcję tzw. darów papieskich. Są to m.in. oficjalne prezenty ze spotkań z przywódcami z całego świata, pamiątki z pielgrzymek, przedmioty i szaty liturgiczne. Ekspozycja wzbogacona została także o rzeźbę, grafikę i malarstwo współczesne inspirowane życiem i nauczaniem Jana Pawła II. Obejrzeliśmy również wzruszający film poświęcony najpiękniejszym miejscom Polski, które na zawsze zapisały się w sercu Papieża Polaka.

Następnie zwiedziliśmy Sanktuarium Świętego Jana Pawła II, gdzie w Kaplicy Kapłańskiej zobaczyliśmy płytę z grobu Ojca Świętego oraz bezcenną relikwię – naznaczoną krwią sutannę, w którą św. Jan Paweł II ubrany był 13 maja 1981 r., w dniu zamachu na Jego życie. Zwiedzanie zakończyliśmy słodkim akcentem, tzn. degustacją papieskich kremówek.

Ta wyjątkowa lekcja ukazała nam wartości, jakimi żył i o których nauczał Święty Jan Paweł II. Jeszcze raz serdecznie dziękujemy Siostrze Michaeli, która zorganizowała tę piękną wycieczkę.

7. Zebranie z Rodzicami (30.10.2018 r.)

30 października 2018 r. odbyło się drugie zebranie z Rodzicami. Spotkanie przebiegało według następującego planu:

1. Informacja dot. klasy – spostrzeżenia wychowawcy.
          2. Informacja dot. pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.
          3. Informacja o ocenach.
          4. Omówienie wyników testu diagnozującego wiedzę i umiejętności dziecka
            w klasie 4 z języka polskiego.
          5. Omówienie planu propozycji wyjść i wycieczek.
          6. Sprawy bieżące.
          7. Rozmowy indywidualne.

8. Widowisko "Korowód Świętych" (31.10.2018 r.)

Wszyscy Święci balują w niebie… i w Szkole Podstawowej nr 66, bo dziś uczniowie
        z pomocą rodziców i nauczycieli przebierali się za swoich ulubionych świętych. Odpowiednie stroje
        i atrybuty świętych przygotowały także uczennice z kl. 4a: Natalia, Kalina, Madzia i Ania – GRATULUJEMY.

9. XVII Międzyszkolny Przegląd Teatrzyków –

100 lat Niepodległej

9 listopada w murach Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 7 w Krakowie zagościł duch niepodległej Polski, a wszystko to za sprawą XVII Międzyszkolnego Przeglądu Teatrzyków. Tegoroczna odsłona spotkania przyjęła barwy bieli i czerwieni, bowiem w ten sposób nasza szkoła pragnęła uczcić stulecie odzyskania przez Polskę niepodległości. Artyści, wykorzystując rozmaite tworzywa teatru, opowiedzieli o walkach z zaborcą i radości z odzyskanej niepodległości. Swój udział w przedsięwzięciu miały również uczennice z klasy 4a, które śpiewały
        w chórze i recytowały wiersze patriotyczne.

10. Kajko i Kokosz - gra edukacyjna

21 października na lekcji języka polskiego wyruszyliśmy razem z Kajkiem i Kokoszem - bohaterami komiksu Janusza Christy - w drogę ze Szkoły Latania na Łysej Górze do Mirmiłowa - grodu kasztelana Mirmiła.
        A wszystko to za sprawą gry planszowej. Aby dotrzeć do mety trzeba było odpowiedzieć na szereg pytań sprawdzających stopień znajomości lektury. Na zwycięzców czekały maści latania i oczywiście tytuł Mistrza Szkoły Latania. Tego dnia uczyliśmy się poprzez zabawę :)

11.Zabawa andrzejkowa

30 października 2018 r. w naszej szkole została zorganziowana zabawa andrzejkowa. Oprócz tanecznej zabawy na uczniów czekał słodki poczęstunek oraz tradycyjne wróżby andrzejkowe.

12. Mikołąjki

6 grudnia 2018 r. do naszej klasy zawitał Mikołąj, który obdarował nas pięknymi prezentami.

13. VII Międzyszkolny Konkurs Poezji ks. Twardowskiego

7 grudnia 2018 r. w SP nr 110 w Krakowie odbył się VII Międzyszkolny Konkurs Poezji
        ks. Twardowskiego. Z radością informuję, iż do konkursowych zmagań przystąpiły także nasze uczennice: Kalina, Pola, Ania i Maja. Dziewczęta recytowały po dwa wiersze autorstwa ks. Jana "od biedronek", tym samym popularyzując jego twórczość i doskonaląc swoje umiejętności recytatorskie. Gratulacje kieruję w stronę  dziewcząt i Mai, która zdobyła wyróżnienie. To była niezwykła, poetycka lekcja.