• Klasa VIB

• Klasę VIB tworzą uczniowie:

Bartosz, Gabriela, Tomasz, Jakub,Jan, Gabriel, Tymoteusz, Fabian, Karina, Jakub, Filip, Natasza, Arkadiusz, Lena, Marta, Szymon, Patrycja, Lena, Natalia, Amelia, Bruno, Jan, Krzysztof, Tymon, Małgorzata.

Wychowawczyni: Joanna Konecko

• Szlachecka codzienność - opowieść o dworze w Stryszowie
                         W dniu 07.10.2022 roku rano nasza klasa VIB zebrała się przed szkolą, aby pojechać do dworku w Stryszowie. Było duże zamieszanie z powodu liczebności naszej klasy. To była pierwsza wycieczka  klasy VIB prowadzona przez Panią Joannę, jednak wszystko poszło pomyślnie.
            Z Krakowa pojechaliśmy autokarem. Bez problemów dojechaliśmy do miejsca docelowego, czyli Stryszowa. Kiedy wysiedliśmy, ujrzeliśmy dworek szlachecki. Podzieleni na mniejsze grupy przechodziliśmy przez próg staromodnego dworku. Wewnątrz zobaczyliśmy drewniane ściany a na nich wiszący plakat z opisem dawnych właścicieli tej posiadłości. Otrzymaliśmy karty pracy oraz ołówki i ruszyliśmy na przygodę po dworku. W następnym pomieszczeniu znajdowała się wystawa dawnych ubiorów oraz broni. Oprowadzający nas przewodnik opowiadał do czego służyły oglądane przedmioty. Na piętrze ujrzeliśmy gabinet dawnych właścicieli, sypialnię, jadalnię oraz pokój dzienny. Pomieszczenia te zdobiły drewniane, antyczne meble oraz różnorodne obrazy.
            Na zakończenie zwiedzania  przy pomocy prezentacji multimedialnej wypełnialiśmy wspólnie karty pracy .                                                             Naszym zdaniem wycieczka była ciekawa.

• Wycieczka:)

•              Dnia 13 października odbyła się wycieczka do Rynku i popularnych kościołów w Krakowie. Na początku odwiedziliśmy kościół pw. śś. Apostołów Piotra i Pawła, aby tam zobaczyć pracę wahadła Foucault a. Następnie udaliśmy się na Rynek, gdzie mieliśmy przyjemność zobaczyć malutki kościół Św. Wojciecha stojący bezpośrednio na płycie Krakowskiego Rynku. Kolejnym punktem wycieczki był jedyny w swoim rodzaju Kościół Mariacki, jest to obowiązkowy punkt każdej wycieczki po Krakowie. Wszyscy skupiają się głównie na hejnale, który jest grany z wieży kościelnej, o każdej pełnej godzinie, lecz planem naszej wycieczki było podziwianie środka kościoła a w szczególności słynnego Ołtarza Wita Stwosza. Mieliśmy okazję zobaczyć, jak ołtarz się zamyka i otwiera. Było to ekscytujące zdarzenie.

Lena P.

• Ślubowanie klas pierwszych

•         14 października 2022 roku odbyło się w naszej szkole ślubowanie klas pierwszych. Niezawodna delegacja naszej klasy uczestniczyła w tym ważnym wydarzeniu.

• Klasowy ogródek

•           Od października do listopada tego roku zakładaliśmy nasz ogródek. Dzięki wspólnej pracy i pomocy naszych rodziców mamy piękny drewniany płotek, ciekawe roślinki i oryginalne podpisy. Spisaliśmy się na medal.

• Wycieczka:)

•         Dnia 7 listopada całą klasą udaliśmy się do Kina Kijów na spektakl  pt ,,Ania z Zielonego Wzgórza”. Oprawa muzyczna i scenografia były bardzo ładne a aktorzy świetnie odgrywali swoje role. Co ciekawe, zauważyłem kilka scen niezgodnych z treścią  książką. Ogólnie spektakl mnie i moim kolegom podobał się, ale mam lekkie zastrzeżenia do fabuły. Spodziewałem się, że przedstawienie będzie całkowicie zgodne z tekstem, który omawialiśmy na języku polskim.

Jakub G.

• Apel z okazji 11LISTOPADA

•             W tym roku nasza klasa z klasą IV b przygotowywała apel z okazji rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. W czasie naszego występu recytowaliśmy wiersze podkreślające poświęcenie rodaków w walce za ojczyznę i pokazujące miłość do swojego kraju. Śpiewaliśmy też pieśni patriotyczne, a nasz kolega Krzysztof Trzyna zagrał na gitarze „Rotę”. Całość dopełniliśmy odpowiednim ubiorem, czyli strojem galowym i kokardami w narodowych barwach.

• ZABAWA ANDRZEJKOWA

• 29 listopada w naszej szkole odbyła się zabawa andrzejkowa. Podczas zabawy prowadzone były m.in. zajęcia, na których robiliśmy ciasto kality - tradycyjnego andrzejkowego ukraińskiego wypieku. Ciasto było gęste, robiliśmy je z wielu składników: mąki, mleka, jajek, cukru, oleju, miodu, maku, orzechów i rodzynek. Po upieczeniu powstała kalita. W Ukrainie służy ona do wróżenia. Kalitę zaczepia się na kij, który podnosi się do góry. Druga osoba ma do niej wyskoczyć i ugryźć w powietrzu. Według wróżby ten, komu się uda, będzie mieć szczęście.                                                                                              Krzysztof T.

• Wycieczka:)

• 01.12.2022 roku  byliśmy w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Krakowie. Oglądaliśmy tam różne książki, komiksy, płyty, stare komputery, konsole i dużo innych rzeczy. Chłopcom najbardziej podobała się Fifa 98 i okulary VR. Na warsztatach pan pokazywał nam różne dziwne książki, widzieliśmy między innymi zatrutą książkę, której nie można dotykać rękami bez rękawiczek. Na koniec mogliśmy zmienić fragment „W pustyni i w puszczy”. Wycieczka bardzo nam się podobała.

Tomasz B.

• XXI Przegląd Teatrów Dziecięcych

• Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Sint, adipisci, quibusdam, ad ab quisquam esse aspernatur exercitationem aliquam at fugit omnis vitae recusandae eveniet.

Inventore, aliquam sequi nisi velit magnam accusamus reprehenderit nemo necessitatibus doloribus molestiae fugit repellat repudiandae dolor. Incidunt, nulla quidem illo suscipit nihil!Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit.

• Wycieczka:)

• W dniu 7 grudnia z okazji Mikołajek odbyła się wycieczka do laser parku. To miejsce miało bardzo przerażający klimat, podwieszane beczki, odrapane ściany, wąskie korytarze... Nawet lokalizacja i samo położenie obiektu było bardzo straszne, przez co gra była lepsza. Podzieliliśmy się na 3 drużyny. Rywalizacja była zacięta i skończyła się dwoma pierwszymi miejscami.  Wszystkim bardzo się podobało, chętnie wrócilibyśmy tam jeszcze razJ

Natalia S.

• KLASOWA WIGILIA

• 22 grudnia w uroczysty sposób uczciliśmy zbliżające się Święta Bożego Narodzenia. Naszą klasę zdobiła piękna choinka, stół z wigilijnymi potawami i stos prezentów. W tym dniu dzieliliśmy się Opłatkiem, kosztowaliśmy potrawy przygotowane przez nas i naszych rodziców, śpiewalismy kolędy. Nasz kolega, Krzyztof, umilił nam ten czas grą na cymbałkach.

• Lodowisko

• ​​​​W dniu 25 lutego 2023r. nasza klasa wybrała się na wycieczkę aby pojeździć na łyżwach. Pojechaliśmy na pobliskie lodowisko do Skawiny. Od początku było widać, że wszystkim spodobała się wycieczka i to miejsce. Osoby, które chciały odpocząć mogły pójść do ciepłego pomieszczenia, w którym można było kupić różne gorące napoje. Po godzinnej jeździe część uczniów poszła zjeść pysznego kebaba. Wycieczka się bardzo udała. Mamy nadzieję, że jeszcze tam wrócimy.

• BAL KARNAWAŁOWY

• 21 lutego 2023r. odbył się bal karnawałowy dla klas 6. Były różne zabawy i tańce a klasom najbardziej podobała się belgijka. W między czasie poszliśmy zjeść pączka i napić się wody. Po zjedzeniu wróciliśmy na aulę i poszliśmy bawić się dalej. Myślę, że za rok wrócimy do takiej zabawy.
                                                                                                                                                       Bartek B.

• Wycieczka - Muzeum Podgórza

• 23 lutego byliśmy w muzeum, gdzie dowiedzieliśmy się, jak powstają miasta, co jest ważne przy ich planowaniu. Poznaliśmy też historię powstania Krakowa. Następnie sami projektowaliśmy miasto. To my nadawaliśmy nazwy ulicom i decydowaliśmy o tym, co powinno znajdować się w naszym mieście. To była przyjemna zabawa, w czasie której wykazywalismy się kreatywnością.

• Wycieczka - Bibliowyprawa

• Razem z bohaterami "Cyberiady" Lema uczestniczyliśmy w bibliowyprawie poznając zakamarki Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie. Trurl i Klapaucjusz pokazali nam, jak funkcjonuje współczesna biblioteka, nauczyli  korzystać z klatalogów, pokazali szerokie zbiory książek i czasopis. To była interesująca wyprawa.